Tuesday 2 December 2014

kongsi semut hitam punya...hahahahahaha....

SEDAR LA DIRI SIKIT!!! Sejumlah lebih kurang 3 juta Ahli UMNO diseluruh Malaysia ni tidak diiktiraf sebagai rakyat Malaysia biarpun mereka mempunyai hak kewarganegaraan yang sah.

Walaupun mereka mempunyai kad pengenalan, fasih berbahasa Melayu dan cukup faham dengan dasar perlembagaan Negara, namun semua itu tidak membawa sebarang makna.

Tak de gunanya menjadi Ahli UMNO jika mereka tidak diiktiraf sebagai warganegara Malaysia yang sah. Jika kita lihat dari satu sudut, itu definasi yang diberikan kepada ahli UMNO.

Kalau kita baca dalam kenyataan media yang dikeluarkan oleh puak - puak Pakatan Haramjadah tu, tindakan Kerajaan mengekalkan Akta Hasutan 1948 jelas tidak mengikut kehendak rakyat Malaysia.

Bahkan mereka menganggap tindakan tersebut sekadar membelakangkan kehendak rakyat Malaysia yang mahukan Kerajaan mengamal dasar demokrasi yang sebenar di Negara ini.

Semuanya atas dasar Kebebasan Hak Asasi Manusia yang KONONnya selama ini diperjuangkan oleh puak - puak Pakatan Haramjadah tu. Mereka mahukan kebebasan itu diberikan tanpa sebarang kekangan.

Tapi dalam masa yang sama, puak - puak Pakatan Haramjadah tu boleh pulak menafikan Kebebasan Hak Asasi Manusia dikalangan 3juta ahli UMNO yang mahukan Akta tersebut dikekalkan?

Boleh pulak puak - puak Pakatan Haramjadah tu menidakkan suara ahli UMNO seramai 3juta orang yang tetap mahu Akta tersebut diperkuatkuasakan demi kesejahteraan Negara?

Persoalannya, adakah 3juta Ahli UMNO itu bukan rakyat Malaysia? Adakah hanya kerana mereka menjadi Ahli UMNO, maka Kebebasan Hak Asasi mereka juga perlu dipinggirkan begitu sahaja?

IRONIKnya, jika benar puak - puak Pakatan Haramjadah tu mahu memperjuangkan Kebebasan Hak Asasi Manusia, maka mereka perlu melaksanakannya diperingkat parti mereka sendiri.

Mereka perlu membebaskan ahli parti itu untuk mengkritik dan memberi pandangan secara bebas tanpa perlu dikekang dan dikenakan tindakan terhadapnya. Itu pun jika mereka mampu.

Kalau kita tengok parti puak - puak Pakatan Haramjadah tu sendiri, cakap pun tak serupa bikin. Baru dedahkan pasal kepincangan, penyelewengan dan penyalah-gunaan kuasa, dah ada yang dipecat. Malah siap digantung keahlian lagi. Itu Kebebasan Kepala Tengkorak dia!!!

No comments:

Post a Comment